shapka_top3.jpg

Що потрібно знати про друк

Дизайн друкуЯкщо ви хоч раз замовляли послуги друку, то добре розумієте, що можливості сучасного поліграфічного виробництва майже не знають меж  :) Але для того щоб не помилитись під час оцінки та безпосередньо вибору варіанту друку необхідно орієнтуватись в базових аспектах друкарського процесу та розуміти принципові розбіжності між різними технологіями друку.

Використання PANTONE або комбінування кольорів CMYK?

PANTONE: Pantone, система PMS (Pantone Matching System) - стандартизована система підбору кольору, розроблена американською фірмою Pantone Inc в середині XX століття. Використовує цифрову ідентифікацію кольорів зображення для друку в поліграфії як сумішевими, так і тріадними фарбами. Еталонні пронумеровані кольори надруковані в спеціальній книзі, сторінки якої з’єднані у вигляді віяла.

Кожен колір має свій номер та створюється за допомогою спеціальної формули. Крім того є окремі кольори Pantone для яких замість коду присвоюється своя назва, наприклад, такі кольори як  «Cool Gray 10» или «Reflex Blue».

Формули поділяються на Pantone Formula  Coated/Uncoated , тобто з покриттям/без покриття. 

  • *C – крейдований глянцевий папір
  • *U– некрейдований офсетний папір 
Матеріал з покриттям надзвичайно гладкий та, як правило, має блиск. Натомість матеріал без покриття може бути гладким, але ви все одно зможете відчути текстуру паперу. Формулу С зазвичай обирають для друку на матеріалі з покриттям, наприклад, на крейдованому папері (виробництво глянцевих журналів, презентаційних каталогів, буклетів та ін.). Це обумовлено тим, що зазначена формула була спеціально розроблена для отримання особливої яскравості та чіткості кольорів, а подібний результат якнайкраще досягається саме у поєднанні з таким матеріалом.

Якщо для друку обирається один з кольорів Pantone, друкарський верстат (або одна з друкарських секцій) заправляється однією фарбою відповідно до обраного номеру/назви кольору. Як результат, клієнт отримує 100% збіг з обраним кольором чи зі своїм корпоративним (кольором з бренд-буку).

колірний дизайн CMYK: 4-кольоровий процес  або CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, Key color ) передбачає  комбінування 4 базових кольорів фарб – блакитний, пурпуровий, жовтий та чорний колір.

Для офсетного та цифрового другу найчастіше використовують саме дану кольорову модель. Адже поєднуючи ці основні кольори можна отримати майже всі варіації кольорів та відтінків.

Pantone зазвичай використовують компанії, для яких важливою умовою є, наприклад,  щоб логотип компанії було надруковано чітко у кольорах компанії. Найяскравішим прикладом є компанія Coca-Cola. Ви могли помітити, що, не залежно від того, чи це упаковка чи це друкована реклама або реклама на біл-борді, лого компанії Coca-Cola завжди одного й того ж червоного кольору без додаткових відтінків. Пояснення дуже просте –  колір бренду Coca-Cola це окремий колір Pantone , який навіть має таку ж назву, а саме, Pantone «Coca-Cola».

Якщо використовується кольорова модель CMYK, висока вірогідність того, що колір кожної нової партії друкованої продукції може відрізнятись від попередньої.  Як результат, одна пляшка Coca-Cola на полиці могла б відрізнятись від іншої. Аналогічні питання можуть виникати й при друку, наприклад, брошур, буклетів та інших маркетингових матеріалів. Якщо колір є частиною вашого бренду, найкращим рішенням буде використовувати окремі визначені вами кольори  Pantone. У цьому випадку кожного разу при здійсненні друку ви будете впевнені, що колір буде відповідати вашим очікуванням та не буде відрізнятись від попередньо виготовленої поліграфічної продукції. Звичайно можливі незначні похибки але вони будуть настільки не суттєві, що звичайний не професійний погляд не виявить жодних розбіжностей. Також обов’язково необхідно враховувати, що металічні фарби, зокрема, срібло або золото, неон або флуоресцентні фарби можуть бути створені лише з використанням  Pantone.неизменным или иметь совсем незначительное отклонение, что в основном, неуловимо не вооруженному взгляду. Також можна мінімізувати не попадання в колір, якщо замовник чи дизайнер буде присутній на приладці перед друком (початок друку). У нас на типографії це не тільки можливо, а й вітається! Так як більшість типографій не дуже люблять, коли до них приходить клієнт саме на виробництво (чи у них його взагалі нема).

Стосовно CMYK – його використання найбільш оптимальне для друку фото або інших складних кольорових зображень. Використання ж лише кольорової моделі Pantone оптимальне для монокольорів  або частин макету, які складаються лише з одного або двох кольорів. Це обумовлено тим, що використання при друці одного макету більше ніж трьох кольорів Pantone  суттєво збільшує вартість тиражу. Тобто, якщо вам необхідно отримати густий (щільний) кольоровий шар, наприклад, помаранчевий фон (в один колір),тоді краще використовувати Pantone. При використанні CMYK, для отримання такого ж результату  необхідно буде комбінувати два-три, а можливо що й всі чотири кольори.

Таким чином, можна підсумувати, що вибір найбільш оптимальної моделі друку залежить від кожного окремого проекту та очікуваного результату. У разі необхідності, можливе поєднання друку  одночасно з використанням  моделі CMYK та моделі Pantone. Це може допомогти реалізувати унікальні рішення та задачі, проте таке комбінування можливе лише при використанні офсетного друку.

Дизайн друкованого виробництваЦифровий друк (DIGITAL) або офсетний друк (OFFSET)?

DIGITAL: Цифровий друк – це процес, в якому файли які було взято, безпосередньо, з комп'ютера переносяться на аркуш паперу (так само, як з лазерним принтером). Однак, на відміну від звичайного домашнього принтеру, цифрові друкарські верстати в процесі друку забезпечують максимальний контроль та, головне, можливість управління кольором. З цифровим друкарським верстатом ви можете перевірити різні рівні кольору так само, як й на звичайному друкарському верстаті.

Цифровий друк найкраще використовувати для невеликої кількості малогабаритних, 4 - кольорових тиражів. Цифрові друкарські верстати НЕ можуть друкувати Pantone фарби. Однак для них необхідні мінімальні налаштування верстата, що забезпечує високу економічність при друці 1-500 копій формату А5. Перевагою є те, що цифровий друк займає дуже мало часу, а результат може виглядати настільки ж чистим та яскравим, майже, як при офсетному друці. Нажаль існує багато обмежень у виборі паперу, який можна використовувати ( в т.ч. обмежень пов'язаних з її розміром), а також точності передачі кольору.

OFFSET: Офсетний друк виконується з використанням традиційного друкованого верстату. Файли переводяться з комп'ютера на металеві пластини, які встановлюються в друкарський верстат і використовуються для кожного окремого кольору.

У порівнянні з іншими видами друку офсетний друк відрізняється високою чіткістю та яскравістю зображення, які отримують у фіналі. Цим способом можна друкувати будь-яку продукцію, будь-якими фарбами – CMYK або Pantone. Крім того, зазначений спосіб дозволяє друкувати спеціальними фарбами – «сріблом», «золотом», а також використовувати лаки – офсетний, водо-дисперсійний або УФ-лак.  Для офсетного друку підходять будь-які типи паперу – офсетний, крейдований, картон; також існують машини, що друкують на пластику в широкому діапазоні товщин. Сам процес друку офсетним способом досить швидкісний, тому при великих тиражах переваги офсетного друку беззаперечні.

Однак необхідно пам'ятати, що офсетний друк буде економічно вигідним при мінімальній кількості тиражу від 300-400шт– А3 (або від 600-800шт – А4). А також при  офсетному друці є свої особливості, зокрема: досить складна підготовка перед друком, процес приладки при запуску тиражу, а також не простий сам процес друку.

<< Назад